Čapí hnízdo 29.-30.6.2019

29.06.2019 06:37

,,Tak jsem tam byl,,

 

Pořád se o tom mluví, některým lidem se to líbí, ale většina je proti. 

 

Asi před rokem jsem si vymyslel, že se tam zajedu podívat na kole.

Start byl z Prahy a cíl někde kolem Jihlavy a protože máme letos v plánu další Grandtour, bylo potřeba potrénovat. 

Vlak z Brna odjíždí 5:34 a v Praze je 8:07, parádní spoj. Obzvlášť v tyhle tropické dny, kdy si můžete nějaký ten kilometr urazit ráno, kdy je ještě relativní chladno. Z domu jsem si vyjel s dostatečným předstihem (k vuli možnému defektu) a za 25 minut jsem stál na nádraží. Pohledem na tabuli zjišťuji z kterého nástupiště to jede a nechápu proč všechny ty časy odjezdů začínají šestkou. Po pár minutách mi to došlo, vyjel jsem si sice o něco dřív, ale v podstatě o hodinu později. Takže můj parádní spoj byl dávno v trapu. Hned jsem si přes mobil koupil novou jízdenku na 6:37, ale ta původní mi bohužel propadla. Vlak v Praze zastavil 9:07. Byl to jediný zádrhel na tomto víkendovém výletě. V hlavním městě jsem se projel po Nuselském mostě, prohlednul jesm si Vyšehrad, budovy České televize a poté nabral směr Dolní Břežany, Konopiště a krátce po páte už jsem  seděl v areálu Čapího hnízda a dával si orosenou plzeňskou dvanáctku. Pravda, nebyla z nejlevnějších (90,-), ale proč si po úmorných 70km nedat výborné české pivo a třeba i za takovou to cenu. 

Navštívil jsem pouze polovinu celého resortu a ta je opravdu pro ,,horních deset tisíc,,. Ta druhá, kde je ekocentrum, občerstvení, kde jezdí školní výlety a rodiče s dětmi už byla zavřená, tak snad někdy příště. 

Plzně byly nakonec dvě a jednu malou jsem navíc dostal grátis od číšnika co mě obsluhoval. Večeři jsem si dal v nedalekých Olbramovicích a noc ze soboty na neděli jsem strávil v Ratměřicích, kde jinde než v areálu místního fotbalového hřiště.

V neděli ráno sedám na kolo krátce po sedmé a začíná druhý úmorný den, kde na rovinu nenarazíte a kde je to samý zkopec nebo dokopec. Projíždím nádherným okolím Blaníku a na 55 km si dávám v Pelhřimově oběd a k tomu co jiného než vařený mok z Plzně. Při horkých malinách se šlehačkou určuji cíl mého putování. Je to Horní Cerekev, odkud mi vlak odjíždí v 16:00.  V sedm večer už sedím v naší  hospůdce a dávám si svou oblíbenou Poličku.

 

A jestli se mi to líbí a nebo jsem proti? Na toto rozhodnutí si musím počkat až uvidím celý areál a vyzkouším ceny v Ekocentru, které jsou prý i pro normální lidi.

 

Lubor

 

Fotky zde.

Projetá trasa.

 

Vyhledávání

TOP 10 

kde se cítíme dobře.

 

Lesní penzion a restaurace Bunč 
 
Restaurace   Schweizerhaus Vídeň
 
Restaurace U Labutě Přerov
 
Hospůdka Pod Lípou Česká u Brna
 
Cykloprodejna BikeMax Brno Líšeň
 
Cestovka CK Kudrna
 

Chata Prašivá

Kemp Koryčany

Restaurace Brusénka Brusné

Kavárna VeloCafé Kroměříž