Údolím Julských Alp 9/21

19.09.2021 06:17

K tomuto zájezdu jsem přišel jak se říká ,,jako slepý k houslím,,. 

 

Kolegyně kamaráda mé manželky koupila zájezd manželovi a ten ze zdravotních důvodů nemohl jet, tak ho nabídl mě a já nabídku přijal. Bylo to pro mě něco nového, nikdy jsem nejel někam sám a po velmi dlouhé době jsem bydlel v hotelu a se snídaní.

 Z Brna se vyjíždělo ve čtvrtek v noci, aby se v pátek ráno mohlo ve Slovinsku sednout na kolo a vydat se k prameni řeky Soči který se nachází v Triglavském národním parku. Na tomto místě jsem se oddělil od naší skupiny a zcela dobrovolně začal stoupat na nejvyšší sedlo Julských alp - Vršič do výšky 1611 m/m, kde byly odměnou nádherné panoramatické výhledy. S naší skupinou jsem se setkal až v městečku Bovec , kde jsme také zakončily první den putování. Cestou jsem se zastavili u řady přírodních zajímavostí: skalnatá koryta řeky Soči a Koritnice Mala a Velka Korita, Korita Koritnice

Ráno následujícího dne jsme se po vydatné snídani vydali .podél meandrující řeky Soči přes město Kobarid s Napoleonovým mostem a působivým vodopádem Kozjak do města Tolmin s "čertovým" mostem Hudičev, Tolminskými kority a jeskyní Dantova jama. Kolem třetí hodiny odpoledne jsme v městečku Most na Soči nasedli na vlak, díky kterému jsme projeli tunelem pod jedním z mnoha horských masivů a vysedli na břehu Bledského jezera, jehož voda byla příjemně vlažná na koupání. Tady jsme udělali tečku za druhým dnem.

Ráno zase na kolo. Po cestě jsme si prohlédli překrásnou soutěsku Vintgar a Pokljušku a dál pokračovali údolím řeky Radovna až do vesnice Mojstrana, kde jsme také ukončili naše třídenní putování po Julkách. Převlékli jsme se do civilu, dali si pizzu v místní restauraci a v jedenáct večer vyjeli směr Brno, kde jsme byli ráno v šest.

Byl to nečekaný, ale nádherný výlet a musí uznat, že i spaní v hotelu se snídaní má co si do sebe.

Tak uvidím kam příště? Že by zase do hotelu...

 

Vdálenost 135km

 

Trasa:

Fotky:

 

Vyhledávání

TOP 10 

kde se cítíme dobře.

 

Lesní penzion a restaurace Bunč 
 
Restaurace   Schweizerhaus Vídeň
 
Restaurace U Labutě Přerov
 
Hospůdka Pod Lípou Česká u Brna
 
Cykloprodejna BikeMax Brno Líšeň
 
Cestovka CK Kudrna
 

Chata Prašivá

Kemp Koryčany

Restaurace Brusénka Brusné

Kavárna VeloCafé Kroměříž